Kadonnut kortti

Toimenpiteet kadonneen kortin yhteydessä

Kotona

  • Ota välittömästi yhteyttä kortin myöntäneeseen pankkiin ja ilmoita kortti kadonneeksi tai varastetuksi. Useimmilla pankeilla on asiakaspalvelu, joka on auki 24 tuntia vuorokaudessa, jonka numeron löydät kortin kääntöpuolelta tai kortin laskusta.
  • Sinua pyydetään ilmoittamaan korttisi numero, jonka löydät useimmiten kortin myöntäneen pankin laskusta.
  • Saat uuden kortin yleensä 1—2 arkipäivän kuluessa.

Ulkomailla

  • Kirjoita kortin myöntäneen pankin palvelunumero muistiin ennen matkalle lähtöä ja pidä se erillään kortista/lompakosta.
  • Ota yhteyttä kortin myöntäneeseen pankkiin. Jos et voi ilmoittaa kortin katoamisesta omaan pankkiisi, voit tehdä sen ottamalla yhteyttä maailmanlaajuiseen asiakaspalveluumme.
  • Ilmoita korttisi numero.
  • Kortti suljetaan välittömästi. Uutta korttia odottaessasi käteispalvelumme toimittaa hätätilanteissa sinulle käteistä nopeasti ja vaivattomasti.

Suosittelemme, että käsittelet korttiasi antamiemme ohjeiden mukaan. Alhaalta löydät hyödyllisiä vihjeitä matkaasi varten

  • Useimmilla pankeilla on asiakaspalvelu, joka on auki 24 tuntia vuorokaudessa, jonka numeron löydät kortin kääntöpuolelta tai kortin laskusta. Kirjoita numero muistiin ennen matkaa ja säilytä sitä erillään kortistasi tai tallenna se matkapuhelimeesi.
  • Kirjoita muistiin myös Mastercardin hätätilanteiden asiakaspalvelunumero.
  • Kansalliset ja kansainväliset hätätilanteiden asiakaspalvelunumerot löydät tästä.
  • Kirjoita kortin numero muistiin ja säilytä sitä erillään kortistasi. Katoamisen yhteydessä sinun on ilmoitettava kortin myöntäneelle pankille tai rahoituslaitokselle. 
  • Älä koskaan kirjoita PIN-koodiasi korttiin äläkä säilytä sitä yhdessä kortin kanssa. Katoamisen tai varkauden sattuessa tililtäsi on ehkä nostettu varoja, ennen kuin olet sulkenut kortin