Tavallisia kysymyksiä

Mastercard-korttia koskevia kysymyksiä

Kysymyksiä ja vastauksia

K: Minkätyyppisiä kortteja on saatavilla?

V: Tarjoamme monia eri tuotteita Mastercard-tuotemerkillä — maksa myöhemmin, maksa nyt, esimaksettu kortti ja lähimaksamis-kortti (PayPass). Kysy korttisi myöntäjältä, mitä tuotteita hänellä on. 

K: Miten hankin Mastercard-kortin?

V: Kaikki suurimmat rahoituslaitokset myöntävät Mastercard-kortteja. Lue tuotteitamme koskeva kappale löytääksesi tarpeisiisi sopivan Mastercard-kortin. Tuotteita koskevasta kappaleesta löytyy linkkejä kortin myöntäjiin ja muuta tietoa.

K: Onko Mastercard maailmanlaajuisesti hyväksytty?

V: Kyllä, Mastercard-kortin tunnisteella (tai Mastro/Cirrus-tunniste riippuen korttityypistäsi) merkityt kaupat ja pankkiautomaatit hyväksyvät Mastercard-kortin kaikkialla maailmassa.

K: Kenelle minun on soitettava, jos minulla on ongelmia Mastercard-korttinia kanssa?

V: Jos sinulle tulee ongelmia kortin kanssa (ulkomailla tai kotimaassa), sinun on soitettava kortin myöntäneeseen pankkiin/rahalaitokseen. Kortin myöntäjän puhelinnumero löytyy kortin kääntöpuolelta. Voit myös soittaa maksutta globaaliin asiakaspalveluumme.

K: Mikä on Maestro-kortti?

V: Se on pankkikortti, joka on kytketty nykyiseen pankkitiliisi. Kun käytät korttia, ostosumma veloitetaan välittömästi tililtäsi. Sitä voidaan käyttää pankkiautomaateissa ja Maestro-tunnisteella varustetuissa liikkeissä ympäri maailman.

K: Mitä minun tehtävä, jos kadotan korttini tai se varastetaan?

V: Jos kadotat korttisi, sinun on otettava välittömästi yhteyttä pankkiisi. Varotoimenpiteenä me neuvomme, että säilytät pankin puhelinnumeroa erillään lompakostasi. Ulkomailla saatavasta avusta saat enemmän tietoa lukemalla Asiakaspalvelustamme ja soittamalla sen maan palvelunumeroon, jossa olet.

K: Miten löydän pankkiautomaatin?

V: Löydät pankkiautomaatin Etsi pankkiautomaatti -palvelumme avulla. Tämä palvelu toimii kaikkialla maailmassa ja siinä on lueteltu kaikki pankkiautomaatit, jotka hyväksyvät Mastercardin, Maestron ja Cirrusen.

Ei kysymyksiä käytettävissä

1 - Mastercardin SecureCode®-avaimesta

 

 

K: Millä tavalla Mastercard SecureCode suojaa minua?

V: Antamalla SecureCoden ostaessasi kaupassa, joka on mukana ohjelmassa vahvistat, että olet kortin oikeutettu haltija. Jos annettu SecureCode on virheellinen, ostosta ei voi suorittaa. Vaikka joku henkilö tietää luottokortti- tai pankkikorttinumerosi, ostosta ei voida suorittaa ilman SecureCode-avainta kaupoissa, jotka ovat mukana ohjelmassa.

K: Kuinka SecureCode toimii, kun ostan verkossa?

V: Ostoprosessi ei muutu verkossa, paitsi että sinulta pyydetään kassalla SecureCode-avainta. SecureCode-avainta ei luovuteta koskaan kaupalle/myyjälle.

K: Kysymys: Voinko ostaa kaupoissa, jotka hyväksyvät Mastercard-kortin, mutta joilla ei ole Mastercard SecureCode-avainta?

V: Kyllä, sinulta ei pyydetä näiden ostosten yhteydessä SecureCode-avainta. 

2 - Ano Mastercard SecureCode

 

 

K: Mitä korttia minun on käytettävä? Tarvitsenko uuden kortin voidakseni käyttää Mastercard SecureCode-avainta?

V: Jos Mastercard-korttisi ovat peräisin ohjelmaan osallistuvalta kortin myöntäjältä, sinulla voi olla mikä tahansa luottokortti tai pankkikortti, kaikki toimivat. Kysy korttisi myöntäjältä, jos he käyttävät SecureCode-avainta. 

K: Kuinka monta korttia voin rekisteröidä Mastercard SecureCode-avaimella?

V: Suosittelemme, että rekisteröit SecureCoden kaikkiin Mastercard-kortteihisi! Voit rekisteröidä kuinka monta korttia tahansa.

3 - Mastercard SecureCode-avaimella ostaminen

 

 

K: Mistä saan tietää, mitkä kaupat osallistuvat Mastercardin SecureCodeen?

V: Useimmat liittyneet myymälät ovat asettaneet Mastercardin SecureCoden tunnuksen näkyvästi esille. Ne voivat olla myös liittyneitä, mutta eivät ole vielä saaneet tunnusta. 

K: Miten verkkokaupat voivat tietää, että olen rekisteröitynyt Mastercard SecureCode-käyttäjä?

V: Kun anot korttia, joka on suojattu Mastercard SecureCode-avaimella, kaupat ja vähittäismyyjät tunnistavat Mastercard-numerosi transaktion aikana. 

K: Mitä tapahtuu, kun käytän SecureCode-avaintani palveluun liittyneen kauppiaan luona?

V: Sinun ei tarvitse kirjautua sisään eikä rekisteröityä mihinkään. Kun ostat liittyneeltä kauppiaalta tai kaupasta ja annat kortin tiedot maksun yhteydessä, sinua pyydetään automaattisesti syöttämään SecureCode. Kun ostos on tarkastettu ja henkilökohtainen viestisi on oikea, turvakoodi on helppo syöttää ja kauppa voidaan saattaa loppuun.

K: Mikä on henkilökohtainen viesti?

V: Henkilökohtaisen viesti luodaan rekisteröinnin yhteydessä. Joka kerta, kun ostat verkossa palveluun liittyneeltä kauppiaalta tai kaupasta, sinua pyydetään syöttämään SecureCode. Kun olet tehnyt sen, henkilökohtainen viestisi näkyy ja vahvistaa yhteyden kortin myöntäjään. Jos henkilökohtainen viestisi ponnahdusikkunassa ei ole oikea, älä kirjoita sitä SecureCodeen, vaan ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun soittamalla kortin kääntöpuolella olevaan numeroon ja raportoi väärinkäyttö. 

K: Kuinka SecureCode muuttaa ostamistamme verkossa.

V: Verkkomaksaminen ei muutu, paitsi että nyt syötät SecureCodesi oston lopussa. Myymälä tai myyjä eivät koskaan pysty näkemään SecureCodeasi. 

K: Voinko käyttää Mastercardiani, vaikka myymälät eivät ole liittyneet Mastercardin SecureCode-palveluun ?

V: Kyllä, mutta sinua ei pyydetä siinä tapauksessa syöttämään SecureCodesi.  

K: Olen kauppias ja haluan tarjota asiakkailleni SecureCode-avaimen. Mistä löydän lisätietoja?

V: Liittymisestä Mastercard SecureCode-palveluun saat osoitteesta: www.securecodemerchant.com

4 - Turvallisuus ja salassapitovelvollisuus

 

 

K: Mistä saan lisätietoja Mastercard SecureCodesta?

V: Lue korttiasi ja Mastercard SecureCodea koskevat ehdot kortin myöntäjän sivustosta. 

K: Mistä voin lukea tietosuojalaista?

V: Juuri sinun korttiasi koskevaa tietosuojalain löydät kortin myöntäjän verkkosivustosta. 

Ei kysymyksiä käytettävissä
K: Mistä saan lisätietoja Mastercard SecureCodesta?

V: Lue korttiasi ja Mastercard SecureCode-avainta koskevat ehdot kortin myöntäjän sivustosta. 

 

K: Mistä voin lukea tietosuojalaista?

V: Juuri sinun korttiasi koskevan tietosuojalain löydät kortin myöntäjän verkkosivustosta.

Ei kysymyksiä käytettävissä
K : Onko sinulla vaikeuksia käyttää tai päästä sivustolle mastercard.com?

V : Tämä sivusto on optimoitu seuraaville selaimille:

  • Google Chrome (viimeisin versio)
  • Firefox (viimeisin versio)
  • Internet Explorer 11 (viimeisin versio)
  • Safari (viimeisin versio)
Ei kysymyksiä käytettävissä
Ei kysymyksiä käytettävissä

Lisää kysymyksiä?

Mikäli et löydä tästä kaikkia vastauksia Mastercard-korttia, korttitiliäsi ja erikoisehtoja ja määräyksiä koskeviin kysymyksiisi, ota yhteyttä kortin myöntäneen pankin tai rahoituslaitoksen asiakaspalveluun.